Korepetitoři
Vladimír Bukač patří mezi nejžádanější české violisty. Vystudoval AMU Praha a mistrovskou třídu na prestižní Vysoké hudební škole ve Freiburgu (Německo.
V letech 1990 – 93 působil v Japonsku jako sólista a komorní hráč při Orchestra Ensemble Kanazawa, kde také pokračuje jeho úspěšná sólistická činnost. Vystoupil na prestižních pódiích v Osace, Tokiu, Nagoye, Austrálii, Novém Zélandě. V letech 1993 – 2017 byl členem souboru Talichovo kvarteto, s nímž vystoupil v nejvýznamnějších hudebních centrech Evropy, USA, Jižní Ameriky a Japonska, a natočil desítky úspěšných a oceněných CD titulů pro firmu Calliope a BMG Victor ad.
Po ukončení kvartetní činnosti v roce 2018 se věnuje sólové a komorní hře na violu a je zván na hudební festivaly nejen po Evropě (Helsinky, Sardegna, Prades..), ale i do Japonska, Izraele a USA, na kterých spolupracuje s významnými umělci. Obzvlášť výrazný ohlas měl koncert koncertní řady “International recitals” pro BBC z anglického Bristolu, živě vysílaný do 60 zemí.
Jeho bohatý violový repertoár zahrnuje skladby a koncerty všech stylových období, z nichž mnoho je zachyceno na nosičích CD nebo Českého rozhlasu a BBC. Za výjimečnou nahrávku lze považovat kompletní provedení Suit M. Regera a nahrávku koncertu B. Bartóka, B. Martinů se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, která se v hodnocení dostala mezi TOP 10 CD časopisu Gramophone 2007. Pro Český rozhlas se ujal jako první interpret natočení všech sonát pro violu a klavír Jindřicha Felda a v září 2016 ve spolupráci se Symfonickým orchestrem Českého rozhlasu, koncert A. Stamice B dur a vůbec první světovou nahrávku koncertu F. Domažlického (1966).
Od r. 2002 je Vladimír Bukač profesorem Vysoké hudební škole v Drážďanech a od roku 2017 rovněž ve stejné funkci na Conservatoire royal de Bruxelles. Je opakovaně zván do porot velkých mezinárodních soutěží jako L.Tertis, ARD Mnichov, Debrecen aj.
Hraje na italský nástroj postavený z dílny dvou významných mistrů – Santini Lavazza & G.B. Guadanini, Milan 1725/75.
Hoboj (ex CNSMD Paris)
V roce 1979 Jean-Louis Capezzali obdržel diplom profesora hry na hoboj a byl jmenován sólovým hobojistou v orchestru Concerts Lamoureux. V roce 1984 se stal sólistou Orchestre Philharmonique de Radio France. Od roku 1988 vyučoval na Hudební konzervatoři v Paříži a od roku 1998 vyučuje na Hudební konzervatoři v Lyonu. Jean-Louis Capezzali je pravidelně zván na mistrovské kurzy (Prades, Moskva, Kodaň, Tokio, Peking, Soul aj.) . Sólově vystupuje s nejlepšími francouzskými a zahraničními ansámbly (Concerts Lamoureux, Orchestre Philharmonique de Radio France, Opéra de Berlin, Ensemble Orchestral de Paris aj.) Věnuje se také komorní hudbě..
Lesní roh
André Cazalet je od roku 1980 sólo-hornistou v l´Orchestre de Paris. Ve stejnou dobu zahájil úspěšnou sólovou kariéru. Jako sólista vystupoval pod taktovkou takových osobností, jako Christoph Eschenbach, Paavo Järvi, Semyon Bychkov, Wolfgang Sawallisch, Peter Eotvos, John Nelson, Michel Plasson, Antonio Papano, Walter Weller etc.
Z nejčastějších partnerů v oblasti komorní hudby jmenujme Daniela Barenboima, Schlomo Mintze, Quatuor Talich, Jean Pierre Rampala, mezi dalšími Pascal Rogé, Gérard Caussé, Maurice Bourgue, klavírní duo K. a M. Labèque, Emmanuel Pahud, Pierre Laurent Aimard, Christian Tetziaff, Boris Berezovsky, Julian Rachlin a další.
Jeho repertoár zahrnuje díla z období 18. st. až po současnost. Velmi aktivně spolupracuje se soudobými skladateli mladé generace a inicioval vznik mnoha nových skladeb pro lesní roh. Ostatně v oblasti soudobé hudby získal velké zkušenosti už během svého prvního životního angažmá jako sólo-hornista v l’Ensemble InterContemporain de Pierre Boulez .
André Cazalet od roku 1985 vyučuje hru na lesní roh na „Conservatoire National Supérieur de Musique” v Paříži, a jako uznávaný profesor hry na lesní roh byl pozván, aby pravidelně vyučoval rovněž v zahraničí – a to na Čajkovského konzervatoři v Moskvě, petrohradské Konzervatoři Nikolaje Rimského-Korsakova, a na vysokých hudebních školách v Hamburku, Freiburgu, Mnichově, Vídni i Tokiu. Získal cenu “Grand Prix du Disque” za interpretaci Brahmsova a Ligetiho tria pro klavír, housle a lesní roh.
André Cazalet byl členem porot předních mezinárodních soutěží v Ženevě, italské Porcii, na MHS Pražské jaro v Praze, na prestižní soutěži ARD v Mnichově (2016) aj. Za dobu svého více než dvacetiletého působení na Francouzko-české hudební akademii v Telči měl možnost pedagogicky vést naše přední mladé talentované hudebníky, kteří do jeho třídy v Telči pravidelně přijížděli. Dnes patří mezi světově uznávané umělce – mezi nimi například Ondřej Vrabec – sólo-hornista České filharmonie, Kateřina Javůrková – sólistka a vítězka MHS Pražské jaro, Přemysl Vojta – vítěz mezinárodní soutěže ARD v Mnichově, a další.
Z jeho francouzských studentů mezi nejúspěšnější patří Félix Dervaux – sólohornista Královského orchestru Concertgebouw nebo Alexis Crouzil – sólohornista Orchestru de la Suisse Romande, a mnoho dalších… V roce 2011 André Cazalet získal čestný titul „Chevalier de Arts et lettres“ (rytíř Řádu umění a literatury Francouzské literatury).
Hoboj (HfM Leipzig)
Nick Deutsch je jedním z nejvyhledávanějších hobojistů své generace. Narodil v Izraeli a vyrostl v Sydney v Austrálii, kde zahájil studium hudby na hudební konzervatoři a vystudoval Victorian College of the Arts s vyznamenáním. Získal cenu „Gwen Nisbet“ pro nejznamenitějšího studenta. Stipendium „MSOS“ mu umožnilo pokračovat ve studiu v Německu u Diethelma Jonase na Staatliche Hochschule für Musik v Trossingenu.
Jako první hobojista spolupracoval s mnoha předními orchestry, včetně Chamber Orchestra of Europe, Mahler Chamber Orchestra, Mnichovské filharmonie, Radio Orchestras of Cologne (WDR), a opery v Berlíně, Mnichově, Frankfurtu, Hamburku, Stuttgartu, Mannheimu, Kolíně nad Rýnem a Oslu pod vedením dirigentů jako Zubin Mehta, James Levine, Sir Simon Rattle, Kurt Masur, Lorin Maazel, Gustavo Dudamel, Kirril Petrenko, Ricardo Muti, Semyon Byčkov, Frans Brüggen, Ivan Fischer, Daniel Harding a mnoho dalších.
V letech 2002-2011 byl členem Budapest Festival Orchestra a pravidelně vystupuje s Izraelskou filharmonií.
Jako sólista spolupracoval s řadou orchestrů, včetně Camerata Salzburg, Deutsche Kammerphilharmonie Bremen, Mnichovského komorního orchestru, Mnichovského Bachova orchestru aj. COby aktivní komorní hráč je zakládajícím členem Hindemith Quintet a často spolupracuje s Linos Ensemble.
Nick vystupoval na mnoha významných hudebních festivalech ve více než 40 zemích na všech pěti kontinentech včetně Salzburger Festspiel, Edinburgh International Festival, BBC Proms, La folle Journe (Nantes), Menuhin Festival Gstaad, Reihngau Musik Festival, Pražské jaro, Hambacher Musikfest, Bachwoche Ansbach, „Festspielen Mecklenburg-Vorpommern“, „Schwetzinger Festspiel“ atd.
Jako pedagog byl hostujícím profesorem na mnoha hudebních akademiích po celém světě, včetně Conservatoire National Superier du Musique (Paříž), Royal College of Music (Londýn), Royal Academy of Music (Londýn), Gnessin School of Music (Moskva) , Central Conservatory of Shanghai, Hong Kong Academy of Music, Bern Academy of Music, Buchman Mehta School of Music (Tel Aviv) atd. a pravidelně pořádá mistrovské kurzy po celém světě.
V současnosti je uměleckým ředitelem Australské národní hudební akademie (ANAM) a zároveň profesorem hry na hoboj na Hochschule für Musik – „Felix Mendelsohnn Bartholdy“ v Lipsku.
Housle (Royal Northern College of Music, Codarts Rotterdam)
Pavel Fischer se narodil ve Zlíně v roce 1965. V letech 1979-1985 ukončil studium hry na housle na Pražské konzervatoři a pokračoval na HAMU (1985–1989) pod vedením profesorky Nory Grumlíkové. Jako sólista vystupoval s mnoha českými i mezinárodními orchestry. Během svého působení na pražské Akademii múzických umění se intenzivně soustředil na studium komorní hudby a v roce 1988 se spolu s klavíristou Ivo Jančikem stal přímým vítězem mezinárodní soutěže komorní hudby v italském Trapani. Během svého působení na univerzitě se v roce 1989 stal jedním ze spoluzakladatelů Škampova kvarteta, se kterým pravidelně koncertoval v nejslavnějších světových sálech, včetně Wigmore Hall v Londýně, Carnegie Hall a Lincoln Center v New Yorku a Santory Hall v Tokiu (Škampovo kvarteto se stalo prvním rezidentním souborem v historii Wigmore Hall v letech 1994-1998). Pavel Fischer spolupracoval za svůj profesní život s vynikajícími hudebníky jako Josef Suk, Jiří Bárta, Dagmar Pecková, Melvyn Tan, Kathryn Stott, Wolfgang Holzmair, Nikolaj Demiděnko, Janine Jansen atd.
V poslední době se Pavel Fischer ještě více věnuje pedagogické činnosti – pravidelně vyučuje na kurzech na Královské vysoké škole i na Královské akademii v Londýně, Concertebouw a Quartet Academy v Amsterdamu, na Chetham’s School of Music v Manchesteru a v roce 2008 se stal profesorem houslí na RNCM v Manchesteru a také na Birminghamské konzervatoři. Jeho neobvyklý zájem o hudbu jiných žánrů vedl například k dlouholeté spolupráci s Ivou Bittovou a založení tria „Bardolino“. Je známo, že se věnuje i skladatelské činnosti. Premiéra prvního z jeho kvartetů „Morava“ byla vyslechnuta v dubnu 2008 v Carnegie Hall v New Yorku a česká premiéra na podzim roku 2008 v komorním cyklu České filharmonie. Zbývající dvě kvarteta měla premiéry na „Lake District Festival“ ve Velké Británii. V květnu 2016 se v Českých Budějovicích konala premiéra jeho prvního houslového koncertu, v lednu 2018 jeho „Temperamenty“ pro zpěv, housle, violoncello, akordeon a smyčce v Dvořákově síni v Praze a únoru 2018 (v podání smyčcového kvarteta Pavla Haase) jeho „Příběhy z Moravy“ u Elbe Philharmonie v Hamburku v Německu.
Český houslista Jan Mráček se narodil v roce 1991 v Plzni a housle začal studovat v pěti letech, naposledy pod vedením bývalého koncertního mistra Vídeňských symfoniků Jana Pospíchala. Jako teenager zaznamenal první úspěchy, vyhrál řadu soutěží, účastnil se mistrovských kurzů mistra Václava Hudečka – to byl začátek dlouhé a plodné spolupráce. V roce 2010 se stal nejmladším laureátem soutěže Mezinárodního festivalu Pražské jaro a v roce 2011 byl nejmladším sólistou v historii Symfonického orchestru Českého rozhlasu. V roce 2014 získal první cenu na Mezinárodní houslové soutěži Fritze Kreislera ve vídeňském Konzerthausu…
Jako sólista vystoupil se Symfonickým orchestrem Kuopio a Symfonickým orchestrem Rumunského rozhlasu, oba pod vedením Saschy Goetzela, s Městským orchestrem Lappeenranta (Finsko), Českým národním symfonickým orchestrem, Symfonickým orchestrem hl. m. Prahy FOK, Janáčkovou filharmonií a téměř všemi českými regionálními orchestry.
Jako koncertní mistr České filharmonie působí již čtvrtou sezónu a za Prokofjevův Houslový koncert č. 1 pod taktovkou Petra Altrichtera právě získal cenu Prague Classics za nejlepší koncertní výkon s tímto orchestrem.
Jan Mráček hraje na housle Enrico Rocca z roku 1905, které dříve vlastnil Oscar Shumsky a které mu velkoryse zapůjčil pan Peter Biddulph.
Jéromê Pernoo je jednou z nejvýraznějších osobností francouzské violoncellové školy, která v současné době patrí mezi nejlepší na světě. Získal řadu ocenění na významných mezinárodních soutěžích: vítěz Čajkovského soutěže v Moskvě, 3. cenu na Rostropovičově soutěži v Paříži v roce 1994 a 1. cenu na soutěži v Pretorii v roce 1996.
Jérôme Pernoo vystupuje s většinou významných francouzských symfonických orchestrů a úzce spolupracuje s Ensemble Matheus a Jeanem-Christophem Spinosim. V roce 2010 byl pozván na Salcburský festival a v roce 2013 do Carnegie Hall v New Yorku. V zahraničí hraje s orchestry jako Deutsches-Symfonie Orchester Berlin, Chamber Orchestra of Europe, Vídeňský symfonický orchestr, orchestr Bayerische Staatsoper v Mnichově, orchestr curyšské opery, Orchestre National de France, Orchestre du Théâtre Royal de la Monnaie, Španělský národní orchestr nebo Stockholmský rozhlasový orchestr pod vedením Marca Minkowského, Stéphana Denèva, Alaina Altinoglu, Jamese Gaffigana, Jérémieho Rohrera…
S klavíristou Jérômem Ducrosem vystupuje na nejprestižnějších hudebních scénách: Berlínská filharmonie, Wigmore Hall v Londýně, Musikverein ve Vídni, Théâtre des Champs-Elysées, Théâtre du Châtelet a Cité de la Musique v Paříži. Je spoluzakladatelem Velikonočního festivalu v Deauville, v roce 2005 pak založil festival Les Vacances de Monsieur Haydn v La Roche Posay, jehož je uměleckým ředitelem. V roce 2005 byl jmenován profesorem violoncella na pařížské Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse.
Stéphane Réty zahájil svá studia v rodném městě Lorient ve Francii. Dále pokračoval na konzervatoř Nantes (třída Guy Cottin) a nakonec na Pařížskou konzervatoř (Conservatoire National Supérieur de Musique de Paris) ve třídě Michela Debosta. Stal se vítězem mezinárodní soutěže Vierzon, vítězem soutěže Rampal a zastával pozici sólové flétny v různých orchestrech včetně Pařížského orchestru, filharmonie Monte-Carlo, orchestru Zürich Tonhalle, Stuttgartské filharmonie.
V roce 1991 byl jmenován prvním flétnistou Basilejského rozhlasového orchestru. V současné době je ředitelem orchestru Basel Symphony Orchestra a Zürcher Kammer Orchester ve Švýcarsku.
Lesní roh (Sólista a profesor na Folkwang University of Arts v Essenu)
Přemysl Vojta získal v roce 2010 první cenu na Mezinárodní soutěži ARD v Mnichově. V roce 2011, kdy úspěšně debutoval na Beethovenově festivalu v Bonnu, se stal držitelem prestižního Beethovenova prstenu. Od té doby vystupuje jako sólista s mnoha orchestry v Evropě, Jižní Americe a Asii např. s Academy of St. Martin ́s in the Fields, Symfonickým orchestrem Bavorského rozhlasu, Stuttgartským rozhlasovým orchestrem, Berlínským orchestrem Konzerthaus, Kanagawa Filharmonií či PKF – Prague Philharmonia.
Přemysl se narodil v roce 1983 v Brně a na lesní roh začal hrát v deseti letech na ZUŠ Jaroslava Kvapila pod vedením Olgy Voldánové. Po absolutoriu na Pražské konzervatoři ve třídě Bedřicha Tylšara studoval u Christiana-Friedericha Dallmanna na Universität der Künste v Berlíně, kde též pět let působil pedagogicky. Od října 2021 je profesorem lesního rohu na Folkwang Universität der Künste v Essenu.
Jako sólohornista byl stálým členem Konzerthausorchestru v Berlíně. Nyní tuto pozici zastává v Symfonickém orchestru WDR v Kolíně nad Rýnem. Na postu prvního hornisty hostoval i v Berlínské filharmonii, Staatskapelle Dresden, Symfonickém orchestru Bavorského rozhlasu, Mahler Chamber Orchestra nebo Australian Chamber Orchestra.
Ve spolupráci s klavíristy Tomoko Sawano a Tobiasem Kochem vydal pro label Supraphon a CAvi řadu nahrávek. Album s hornovými koncerty Michaela a Josepha Haydna (s Haydn Ensemble Praha, Fabricem Millisherem a Martinem Petrákem) vyšlo na podzim roku 2018 a bylo mimo jiné zvoleno nahrávkou měsíce britského časopisu BBC Music Magazine.
Přemysl Vojta hraje na lesní roh od Klause Fehra (model 3). Při koncertech s dobovými nástroji používá lesní roh od Daniela Fuchse (Vídeň) a naturhornu značky Curtoise (Paříž).
Klavírní spolupráce
Miloslava Machová vystudovala klavír na Pražské konzervatoři u prof. Evy Boguniové a po absolutoriu nastoupila na Hudební fakultu Akademie múzických umění v Praze do třídy Doc. Františka Malého.
Po studiích se začala věnovat hlavně komorní hře a klavírním doprovodům, zejména s hráči na dřevěné dechové nástroje. Spolupracovala s mnoha předními českými i evropskými interprety, se kterými vzniklo i několik nahrávek pro Český rozhlas. V roce 2008 se stala oficiálním korepetitorem Mezinárodní hudební soutěže Pražské jaro.
V současné době působí na Hudební fakultě AMU jako odborná asistentka pro klavírní spolupráci a na dechovém oddělení Pražské konzervatoře.
Letních interpretačních kurzů Francouzsko-české hudební akademie v Telči se pravidelně účastní od roku 2006.
Klavírní spolupráce
Iva Návratová, to je klavíristka, při jejíž poetické, citlivé a technicky dokonalé hře posluchači vždy zpozorní. Známá je nejen díky své virtuositě, ale také spolupráci s významnými zahraničními hráči.
Na klavír začala hrát v pěti letech. Po maturitě a poté, co ukončila své pedagogické působení na konzervatoři v rodné Ostravě, pokračovala ve studiu hry na klavír na pražské Akademii múzických umění ve třídě profesorů Jana Panenky a Ivana Moravce a absolvovala s magisterským titulem. Během studií se účastnila mnoha národních i mezinárodních soutěží a také již odstartovala svou sólovou kariéru – odehrála mnohé recitály se známými orchestry.
Krátce po dokončení studií se stala profesorkou hry na klavír a klavírního doprovodu na Janáčkově akademii v Brně. Jako členka tehdejšího Svazu českých skladatelů a koncertních umělců často premiérovala nové skladby. Během několika let se stala vyhledávanou a oceňovanou spoluhráčkou. Na svém kontě má nespočet koncertních vystoupení, vystoupení v rozhlasových a televizních přenosech s mnoha sólisty, zpěváky, i komorními ansámbly. Coby hráčka komorní hudby se na pódiu setkala s mnoha známými osobnostmi, jako jsou například Radek Baborák, Christian Lindberg, Federico Agostini, David Walter, Charles Neidich či Schönfeld Duo.
Těžištěm kariéry je pro Ivu Návratovou komorní hudba. Zvládá nejen široký repertoár skladeb pro smyčce nebo dechy s klavírním doprovodem, ale také skladby pro komorní obsazení všech stylů – od baroka až po skladby moderní. Kromě její koncertní činnosti v Německu je také pravidelně zvána jako korepetitorka na symposia, mistrovské kurzy a soutěže. Hostuje v USA, Japonsku, Jižní Korei, Kubě, Turecku, Číně a takřka celé Evropě.
Důležitou součástí jejího uměleckého působení je výuka. S tou začala již v Čechách, poté vyučovala na hudebních školách v Kostnici a Singenu. V roce 1989 přijala jmenování profesorkou klavíru na Hudební akademii v Trossingenu, kde si velmi rychle vybudovala výbornou pověst také jako hráčka. V roce 2001, v letním semestru, působila jako hostující profesorka na University of Northern Iowa ve Spojených státech amerických, dále pak mezi roky 2002 a 2016 vyučovala na Hohner-Konservatorium v Trossingenu. Od zimního semestru roku 2015 je členkou profesorského sboru na renomované Vysoké škole hudební a divadelní Felixe Mendelssohna Bartholdyho v Lipsku, kde od roku 2016 také žije.
Karine Sélo se narodila v Saint-Nazaire a na klavír začala hrát v sedmi letech. Hudební studia zahájila na École Nationale de Musique ve svém rodném městě u Laurence Chiffoleaua, poté pokračovala na konzervatořích ve Versailles, Paříži a Boulogne-Billancourt, kde získala několik prvních cen v oboru klavír a komorní hra. Spolupracovala mimo jiné s Hortense Cartier-Bressonovou, Paulem Meyerem a Éricem Le Sage v různých souborech.
Když se v roce 2002 seznámila s Jérômem Pernoo, byl to začátek dlouholetého hudebního partnerství a stala se jeho korepetitorkou na akademiích Royal College of Music v Londýně, Conservatoire National Supérieur de Musique et de Danse v Paříži a od roku 2023 i na jeho veřejné škole. Spolupracovala také s Gary Hoffmanem, Claudiem Bohorquezem, Philippem Mullerem, Michelem Michalakakosem a dalšími na mistrovských kurzech (Kronberg Academy, Académie de Cagliari, Kuhmo Festival, Musicalp…) a doprovází také na mezinárodních soutěžích, jako jsou Čajkovského soutěž v Moskvě, Feuermannova soutěž v Berlíně, Young Concert Artists, Paulo Cello Competition v Helsinkách aj. Působí také jako korepetitorka na CNSMD, Conservatoire Gabriel Fauré v Paříži a na Musica Mundi School v Belgii.
Zabývá se také komorní hudbou – působí v mnoha různých uskupeních, od dua po kvintet, a pravidelně se účastní festivalů, např. Les Vacances de Monsieur Haydn v La Roche-Posay, Les Musicales de Blanchardeau, Mezinárodní letní akademie PragWienBudapest v Rakousku a dalších. Vystupuje také v Moulin d’Andé, Château de Ratilly, Centre de Musique de Chambre de Paris a je pravidelným hostem souboru Ensemble Reza ve Velké Británii. Jejími partnery jsou hudebníci jako Jérôme Pernoo, Claudio Bohorquez, Stéphane Réty… Od roku 2017 pořádá v kulturním a uměleckém centru Moulin d’Andé v Normandii hudební víkendy se třemi dvoudenními koncerty.
V březnu 2009 premiérovala Kvintet pro klavír a smyčce Jérôma Ducrose, v roce 2011 nahrála pro Éditions Billaudot úpravu Koncertu pro violoncello a orchestr Guillauma Connessona ve verzi pro violoncello a klavír a v roce 2013 produkovala CD En Aparté se skladbami Jérôma Ducrose pro Universal Music.
Klavírní spolupráce
Robert Umansky se narodil v roce 1985 v Charkově na Ukrajině, kde studoval na Univerzitě umění u Tatiany Werkiny. Další studia absolvoval u Michaela Leuschnera ve Freiburgu (klavír) a u Tatevika Mokassiana (komorní hra), kde získal nejvyšší ocenění. Zúčastnil se také mnoha mistrovských kurzů, mimo jiné Forum Musiktage v Madridu.
Umansky získal ceny na soutěžích v Göttingenu a Ettlingenu a druhou cenu na Mezinárodní soutěži mladých klavíristů „Na památku Vladimira Horowitze“ v Kyjevě v roce 2001. V roce 2013 získal cenu za nejlepší interpretaci soudobého díla na Páté klavírní soutěži Arthura Lepthiena ve Freiburgu.
Často vystupuje jako sólista s orchestrem, hraje klavírní koncerty Mozarta, Chopina, Rachmaninova a Prokofjeva a podílí se na zvukových produkcích, mimo jiné se Saarländischer Rundfunk. Jako vyhledávaný partner v duu pravidelně vystupuje s řadou instrumentalistů a jako klavírista je zván na mezinárodní festivaly, soutěže a mistrovské kurzy.
Od října 2017 působí Robert Umansky jako lektor instrumentálního doprovodu pro smyčcové nástroje na Hochschule für Musik Carl Maria von Weber v Drážďanech.
Klavírní spolupráce
Jakub Uhlík je český pianista a hudební pedagog. Pochází z muzikantské rodiny. Začal se hudebně vzdělávat v pěti letech na ZUŠ Bohuslava Jeremiáše v Českých Budějovicích ve třídě Mgr. Boženy Slancové. Pokračoval tamtéž ve studiu konzervatoře u profesorky Magdy Štajnochrové.
Svá studia prodloužil ve třídě Prof. Ivana Klánského na Pražské HAMU, kde nyní pokračuje jako posluchač doktorandského studia ve třídě MgA. Iva Kahánka PhD. Absolvoval též roční stáž na Musikhogskole Oslo ve třídě Prof. Havarda Gimseho.
Během studijních let se zúčastnil mnoha mistrovských kurzů pod vedením pedagogů jakými jsou například: Avo Kouyoumidjan, Frederic Lagarde,
Jiří Hlinka, Lars Vogt, Walter Groppenberger, Pierre Jasmin, Kurt Seibert, Leif Ove Andsnes, Irina Lein- Edelstein, Edith Kraus atp.
Je laureátem a nositelem cen soutěží :
Mezinárodní Smetanovská soutěž
Mezinárodní klavírní soutěž Beethovenův Hradec
Mezinárodní Chopinovská soutěž v Mariánských Lázních
Mezinárodní Mahlerovská klavírní soutěž
Mezinárodní soutěž Rudolfa Firkušného
ProBohemia
Soutěž Bohuslava Martinů
Soutěž konzervatoří ČR
Virtuosi per Musica di Pianoforte atd.
Na mezinárodní scéně se představil v Německu, Francii, Rakousku, Chorvatsku, Itálii, Norsku, Slovensku, Turecku, Řecku, Rusku. Pravidelně koncertuje v Číně.
Za svoji dosavadní uměleckou dráhu odehrál přes 600 koncertů. A to i pod taktovkou dirgentů : Jakuba Hrůšy, Marka Ivanoviče, Stanislava Vavřínka, Jaroslava Krčka, Davida Švece, Petra Chromčáka, a dalších.
Participoval na projektu „In Memory of the Czech Terezín Composers“, odtud pramení jeho záliba v moderní klavírní literatuře od počátku dvacátého století až do současnosti.
Vystupoval v rámci festivalů jakými jsou například Janáčkův Máj, Ti nejlepší, Festival Český Krumlov, Sicilia Musica, Klasük müzük Afyonkarahisar, Musiktage Koblenz, Chopinovský festival Mariánské Lázně apod.
Je vyhledávaným komorním hráčem skrze mnohé žánry i nástrojové obsazení. Taktéž je stipendistou firmy Yamaha a dále nadace Jihočeské naděje. V jeho diskografii jsou dvě DVD se záznamem živých koncertů pod labelem Bipp Art. A jako člen ansámblu Prague Modern se také podílel na nahrávání s Pascalem Gallois- label Stradivarius.
V posledních letech se jeho pozornost poutá též k problematice metodiky klavírního vyučovatelství ve všech stupních českého vzdělávacího systému. Lektorsky působí na mezinárodních kurzech v Litomyšli, Telči, Oseku, Českých Budějovicích a dalších.